Pakkaset ovat onneksi vähän hellittäneet. Kun viime viikolla vielä oli aamuisin ja iltaisin suunnilleen -30 ja päiväaikaan jonkin verran yli -20, niin nyt pysytään koko ajan parinkymmenen tienoilla ja iltapäivällä saattaa elohopea olla jossain miinus viidentoista paikkeilla. Eilen iltalenkillä tuli hiki! Pelkään kyllä pahoin, ettei tänäkään iltana agilityyn vielä päästä. Maanantaina me oltiin Viekkaan kanssa iltapäivällä hallilla tekemässä kontakteja ja keppejä. Sää oli siihen aikaan siis ihan siedettävä, sisällä hallissa joku kymmenen astetta pakkasta. Viekas kävi aika kierroksilla, ehkä siitä huomasi, että lenkit ovat olleet tavallista lyhyempiä ja harrastustoiminta rajoittuneempaa.

Tein A:ta ja puomia, ensin hihnassa ja sitten vapaana. Ja kyllä se taitaa olla totta, Viekas alkaa ymmärtää, mitä seis tarkoittaa. Erityisesti A:lla se pysähtyi monta kertaa hienosti. Puomillakin se pysähtyi, mutta sillä on tapana heittää takapäänsä pois kontaktilta ja minä kun luonnollisesti haluan sen pysähtyvän puoliksi kontaktille. Tosin Viekas ei ilmeisesti ihan ymmärrä, mitä minä haluan. Mutta tosi hyvä, että se ei paina korvat lukossa puomia pysähtymättä, vaan on kyllä kuulolla. Tai oli ainakin maanantaina. Tiistaina tehtiin sitten ulkona vähän tokoa. Palkkasin usemman liikkeen ketjun kissanruoalla, mikä on aivan ultimate-herkku. Viekkaalla menee mielihyvästä korvat aivan päätä myöten, kun se syö sitä. Muuten ihan hyvää keskittymistä ja onnistunutta seuraamista, mutta juoksussa Viekas edisti ja hyppelehti mun edelle. Kiihtyi liikaa, miten erikoista tuolta otukselta. Samaten luoksetulossa se hyppäsi mua vasten ennen kuin meni sivulle. Se on siis vanha virhe, joka nyt alkutalven aikana korjaantui – tai niin minä olin luullut. Täytyy kiinnittää huomiota siihen vielä ennen koetta.

Pikku Hekku on meillä viimeistä keskiviikkoa hoidossa, sitten Viekkaan rakas leikkikaveri vaihtaa kaupunkia. Harmittaa tällä hetkellä erityisen paljon, että kamerani on ollut hukkateillä viime syksyisestä muutosta lähtien. Mulla ei ole Hekusta yhtään kunnollista kuvaa eikä tietysti niin ollen Hekusta ja Viekkaasta yhdessäkään. Se on myös syy siihen, miksi Viekkaasta ei ole pahemmin kuvia ilmestynyt blogiin. Olen kääntänyt aika lailla kaikki paikat ympäri, mutta kameraa ei vain löydy.