Meidän tokoilu on viimeisen viikon ajan sujunut ihan älyttömän hyvin. En tiedä johtuuko se siitä, että 1. Viekkaalla on juoksut (mielenkiintoista hormonitoimintaa, jos se saa keskittymiskyvyn paranemaan näin mainiosti) vai 2. olen jaksanut treenata lähes päivittäin ja keskittynyt useampana päivänä samaan asiaan vai 3. olen jopa malttanut suunnitella treenejä ennen niiden suorittamista vai 4. unohdin ostaa kaupasta nakkeja, joten me ollaan treenattu lähinnä kinkunpalasilla.

Ehkä henkilökohtaisesti epäilisin kaikkien osatekijöiden yhteisvaikutusta. Ai niin, ja lisätään vielä se, että koska Viekas ei ole juoksujen takia päässyt juoksemaan vapaana eikä agilityyn eikä leikkimään koirakamujen kanssa, niin tokoilu on ollut se päätekeminen. Vaikutuksensa varmasti silläkin. Joka tapauksessa se on sujunut hyvin. Ollaan treenattu paljon maahanmenoa, joka ainakin eilisiltaisen treenituokion perusteella on nyt sillä asteella, että alkaa melkein muistuttaa alokasluokan maahanmenoliikettä. Pystyn käskemään Viekkaan liikkeestä maahan, kunhan vähän hiljennän vauhtia ennen käskyä, ja pystyn jatkamaan kävelemistä käskyn jälkeen. Kokeilin tätä muutaman kerran eilen, mutta pääasiassa olen vielä tehnyt nopeita maahanmenoja, joista heti palkka.

Sitten olen treenannut sivulle tulemista, jossa tapahtuu välillä (no hyvä on, usein) minua vasten hyppimistä ja välillä perusasento on vähän sinnepäin. Seuraamista olen pilkkonut osiin ja harjoitellut milloin mitäkin osaa. Toissapäivänä tehtiin aika paljon liikkeelle lähtöjä ja tässä joku päivä käännöksiä vasemmalle ja oikealle. Välillä olen ottanut ihan vain pienen pätkän seuraamista ja palkannut juuri sillä hetkellä, kun seuraamiskohta on ihanteellinen ja kontakti on hyvä. Kaiken kaikkiaan olen yrittänyt välttää sellaisia pitkiä suoria seuraamisia ja pitkiä pätkiä yleensäkin. Paikallaolot ovat aivan lyhyitä edelleen, mutta niissäkään ei ole tällä viikolla tullut juuri epäonnistumisia. En vain kovin paljon uskalla pidentää aikaa, kun tämä on meille niin epävarma liike. Yritetään nyt rakentaa kunnon pohjaa.